The Big Challenge – the results

We are very happy to announce that the results our students obtained in the English contest, The Big Challenge, were as good as we had expected.

On the 4th May our Secondary students participated in the first English contest for schools in which they were tested not only on several language skills, such as grammar, vocabulary, pronunciation, but also on their knowledge about the Anglo-Saxon culture.

The results were given at three different levels: school, local and national levels. The first best students in each of the Secondary classes were: T.C.Z. in 1st year, M.G.G. in 2nd year, J.M.R. in 3rd year and C. A.U. in 4th year.

We are especially proud of them, as according to their punctuation T.C.Z. was also the 8th best student in Madrid, and J.M.R. the 12th, out of 5145 students who participated in our city.

All students received an award, pencils, and posters, diplomas and medals. The 7 best students in each group received different prizes, from books and magazines, to calendars, flags, agendas or even selfie-sticks.

We cannot wait to participate again next year!

Bandera España 1
The Big Challenge – los resultados

Estamos muy felices de anunciar que los resultados obtenidos en el concurso inglés The Big Challenge han sido tan buenos como esperábamos.

El pasado 4 de mayo, nuestros alumnos de Secundaria participaron en el primer concurso de inglés para colegios en España, The Big Challenge, en el que se evaluaron no solo sus conocimientos de la lengua inglesa, como la gramática, vocabulario o la pronunciación, sino también los conocimientos generales sobre la cultura anglo-sajona.

Los resultados se dieron a tres niveles: por establecimiento, a nivel de comunidad y nacional. Los alumnos que obtuvieron el mejor resultado en los cuatro cursos  de la Educación Secundaria fueron: T.C.Z. en 1ºESO, M.G.G. en 2ºESO, J.M.R. en 3ºESO y C.A.U. en 4ºESO.

Estamos especialmente orgullosos de ellos ya que, según los resultados obtenidos, una de nuestras alumnas de 1ºESO fue también la 8ª mejor alumna en la Comunidad de Madrid y un alumno de 3ºESO fue el 12º mejor alumno, de un total de 5145 alumnos de Secundaria que se presentaron en toda la Comunidad de Madrid.

Todos los alumnos recibieron un premio de participación, un diploma, medallas, un poster y un lapicero. Los mejores 7 alumnos de cada grupo recibieron también libros, banderas, agendas, calendarios, y hasta un palo para selifes.

Tenemos mucha ilusión y muchas ganas de participar de nuevo en el próximo curso.