Thanksgiving Day

Bandera inglesa

Thanksgiving Day

Last Thursday, November 24th, our school once again celebrated Thanksgiving. During the week, the students learned a great deal about this celebration and worked in class on the concept of thankfulness. Together, the students of Primary and Secondary helped to create a fall-themed THANKFULNESS WALL, on which they posted their messages of gratitude.

In addition, thanks to the school’s participation in this celebration, all the students have been able to enjoy a special Thanksgiving meal, complete with turkey, vegetables, and apple pie! The secondary students also performed a giant Thanksgiving-themed Mannequin Challenge in the cafeteria before digging in!

We are delighted to be able to celebrate this holiday with Heather, our American teacher, and we hope to do it again next year, making it a tradition in our school.

Bandera España 1 Día de Acción de Gracias

Este año, nuestro Colegio ha vuelto a celebrar una vez más la Acción de Gracias el jueves pasado, 24 de noviembre. Durante la semana, en las clases de inglés se realizaron  varias actividades a través de las cuales los alumnos ampliaron  su conocimiento sobre esta celebración y trabajaron en clase sobre el concepto de Agradecimiento. Conjuntamente, los alumnos de Primaria y Secundaria participaron en la creación de un THANKFULNESS WALL, en el que pegaron sus mensajes de agradecimiento y varias decoraciones temáticas.

Además, gracias a la participación del Colegio en esta celebración, todos los alumnos pudieron disfrutar con una comida especial de Acción de Gracias, en la que no pudo faltar el pavo y las verduras, así como una tarta de manzana.

Estamos encantados de poder celebrar esta festividad junto a Heather, nuestra profesora estadounidense, y esperamos volver a hacerlo el próximo año, haciendo de ello una pequeña tradición en nuestro Colegio.

copia-de-2016-12-01_thanksgiving-day