Show&Tell | The body

Awaking curiosity is one of our main objectives during the first years of primary education. This goal is achieved by actively involving the students in their learning process, and encouraging them to learn through making.

Students are asked to bring something related to the current unit and participate in an activity called Show&Tell, which is usually done every week. This exercise helps students creating connections between the unit contents and the real world, as well as reinforcing their oral skills.

At the moment, the units studied focus on THE BODY. Here are some examples of this activity in years 1 and 2 of primary education.

Despertar la curiosidad en los primeros años de Educación Primaria es uno de nuestros propósitos. Logramos este objetivo involucrando, de manera activa, a los alumnos en su proceso de aprendizaje y tratando de que “aprendan haciendo”.

En esta actividad, les pedimos que traigan al Colegio algún objeto que tenga relación con la unidad que están desarrollando. Tienen que enseñarlo y contar algo sobre ello. De esta forma, conectan los contenidos de la unidad con la vida diaria, a la vez que mejoran su expresión oral.

Los contenidos que hemos visto hasta ahora en 1º y 2º de Educación Primaria tratan sobre el cuerpo humano. Os mostramos algunos ejemplos de esta actividad.