Intercambio con Daneshill Prep School (England)

The 1st year secondary students have come back home this week after a three weeks Exchange programe in England.

Last Monday, 16th October, the seven 1st year secondary students returned to Spain and came back to school after a three weeks stay in Daneshill Preparatory School in England. IMG-20171013-WA0033All of them agree it was an unforgettable experience, thanks to which they had the chance to learn more about the British culture and the English educational system. Needless to say, they also met lots of friends, visited many new places and practised and improved their English.

This is our second year in which we count with this Exchange program in Daneshill Preparatory School and once more we are fully satisfied with it.

In the second term it will be our turn to welcome the English students for their one-week stay and we’ll do our best to make them enjoy their experience.

Bandera España 1
Los alumnos de 1º de la ESO han vuelto esta semana de Inglaterra tras tres semanas de intercambio.

El pasado lunes 16 de octubre, los siete alumnos del primer curso de Secundaria han vuelto al Colegio tras una estancia de tres semanas en Daneshill Preparatory School en Inglaterra. Todos ellos coinciden en que ha sido una experiencia inolvidable, en la que conocieron más de cerca la cultura británica y el sistema educativo inglés. A todo ello se suman los nuevos amigos que hicieron, los sitios que conocieron y la oportunidad de utilizar y mejorar su inglés,

Este es nuestro segundo año en el que contamos con el programa de intercambio en Daneshill Preparatory School y una vez más estamos satisfechos con su resultado. Ahora queda por recibir a los alumnos ingleses en el segundo trimestre y seguir disfrutando aprendiendo.

IMG-20170930-WA0049 IMG-20171013-WA0030 IMG-20171013-WA0032