Cambridge Young Learners English examinations

Last Thursday, 25th May, our Primary students in the 2º, 4º and 6º year had their Cambridge ESOL exams.

Starters, Movers and Flyers, the three different levels of the Young Learners English tests, were the exams our Primary students took last Thursday during the morning school timetable. They went through the four different parts that make up each of the exams, beginning Exámenes Cambridge_collage - copiawith the Listening, the Reading and Writing, and finishing with the Speaking. Considering the previous preparations, together with all the work they have done during the school year, we are confident that their results will be positive. Just like every year, we encourage our students to take these exams that test their English through an official and worldly recognized examination, which also imply a quite important academic experience that prepares them for future and more important examinations.

Bandera España 1
Los exámenes Cambridge YLE en Primaria

Nuestros alumnos de 2º. 4º y 6º de Primaria tuvieron el pasado jueves, 25 de mayo, los exámenes ESOL de Cambridge. Starters, Movers and Flyers son los tres niveles a los que muchos de ellos se presentaron en el horario de mañana de la jornada escolar. Pasarán por las cuatro partes que constituyen los exámenes, comenzando con la prueba de comprensión oral, comprensión y expresión escritas, y acabando con expresión oral. Contando con todo el trabajo que han hecho durante todo el curso, y con las preparaciones previas realizadas en las clases, estamos seguros que nuestros alumnos lo hicieron muy bien y que los resultados serán muy positivos.

Como todos los años, animamos a nuestros alumnos a hacer estos exámenes que evalúan su inglés a través de un examen oficial, globalmente reconocido, y que a la vez implica una experiencia importante a nivel académico, que les prepara para futuros exámenes aun más importantes.